[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Hold formen imens du er på ferie

 

Hvis der er noget, der kan sørge for, at man kommer ned i træningscentret, eller får snøret løbeskoene, så er det når man har bestilt sin næste ferie.

 

Specielt når rejsedestinationen er ned i varmen, og badetøjet skal på, så man kan få noget sol.

 

Desværre glemmer de fleste at vedligeholde den gode form, som er blevet opbygget før ferien, fordi der går afslapning og hygge i den, og så synes de fleste, det er besværligt at træne uden for de normale omgivelser.

 

Dette indlæg er lavet af forsinkedefly.dk og har til formål at give dig nogle gode råd til, hvordan du holder formen, imens du er på ferie.

 

 

1. Hav de rigtige ting med på ferie

 

De fleste der rejser på ferie, har kun en kuffert med, hvilke naturligvis begrænser hvad du kan havde med på ferie, men det er dog ingen undskyldning for at pakke det mest basale til træningen.

 

Det første du skal pakke er noget træningstøj og et par løbesko/indendørs sko, hvis du har dette med, så har du det mest basale med til en god træning.

 

Det kan også være en god ide at tage et godt headset med, så du kan høre noget musik under træningen.

 

Hvis der ikke er træningscenter, der hvor du skal bo, så kan du med fordel tage lidt udstyr med hjemmefra f.eks. et sjippetov, eller nogle elastikbånd, så der stadig er mulighed for at få en god træning.

 

 

2. Undersøg træningsfaciliteterne hjemmefra

 

Mange hoteller tilbyder træningsfaciliteter, hvor der både er mulighed for styrketræning og konditionstræning.

 

Derudover er der også mange feriebyer, hvor der er et lokalt træningscenter, du kan betale dig for at benytte.

 

Du kan undersøge træningsfaciliteterne på nettet, eller forhøre dig på hotellet, hvor det nærmeste træningscenter befinder sig, når du ankommer.

 

Du kan også vælge at lave nogle kropsvægtsøvelser såsom: armbøjninger, mavebøjning og air squats.

 

Mere behøves det ikke at være.

 

 

3. Lidt træning har også sin ret

 

Selvfølgelig er du tage på ferie for at slappe af og hygge dig.

 

Og ikke blot for at bruge hele ferien på at træne i flere timer.

 

Men du skal huske at, lidt træning er bedre end ingen træning.

 

Og derfor kan du sagtens nøjes med at træne nogle få gange på ferien.

 

Det kan godt være du ikke laver et nyt max løft eller slår din løberekord på ferien, men nogle få træningspas i løbet af ferien vil hjælpe dig med at holde formen under ferien.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Ferie til Gran Canaria
close-link